فارسی / English
اطلاعیه‏ی ریاست انجمن در مورد کنگره روان‏کاوی
نخستین کنگره روانکاوی و روان درمانی پویای ایران از 19 تا 21 مهرماه 93 از سوی کمیته روان درمانی انجمن علمی روانپزشکان ایران برگزار گردید.
در این کنگره 7 تن از روانکاوان سرشناس خارجی و 3 روانکاو ایرانی مقیم خارج و 5 روانشناس و 5 روانپزشک از ایران سخنرانی کردند که با استقبال کم نظیر روانپزشکان و روانشناسان روبرو شد و کنگره بسیار پربار و موفق بود.
ریاست کنگره را آقای دکتر محمد صنعتی همکار عزیز و دانشمند ما به عهده داشتند. آقای دکتر صنعتی در سال 1364 پس از طی دوره آموزشی در کالج روانپزشکی انگلیس که از معتبرترین مراکز آموزشی دستیاران روانپزشکی در سطح جهان است و گذراندن امتحانات پایانی آن به عضویت کالج سلطنتی روانپزشکان (MRCPsych) درآمدند که از معتبرترین مدارک تخصصی روانپزشکی است.
کسانی که عضو کالج سلطنتی هستند در صورت ارائه فعالیت های پژوهشی و آموزشی از سوی کالج به عنوان FRCPsych دست خواهند یافت و که این عنوان در سال 1373 (1994) به آقای دکتر صنعتی اهدا شد.
در بسیاری از کشورها از جمله انگلیس و آمریکا آموزش روانپزشکی و امتحانات پایانی دوره دستیاری بوسیله دانشگاهها برگزار نمی‏شود و انجمن‏های روانپزشکی این کشورها مسئول این امر مهم هستند، مسئله‏ای که سالها مورد تقاضای انجمن علمی روانپزشکان ایران هم هست.
آقای دکتر صنعتی در بدو ورود بعنوان استادیار استخدام دانشگاه علوم پزشکی تهران درآمدند و از همان ابتدا تمام تلاش خود را در جهت آموزش روانپزشکی و انواع رواندرمانی و روانکاوی به دانشجویان و دستیاران روانپزشکی پرداختند و به عضویت انجمن علمی روانپزشکان ایران درآمدند و از سال 1384 مسئول کمیته رواندرمانی انجمن شدند. ایشان مدتی مدیرگروه روانپزشکی و رئیس بیمارستان روزبه بوده و یک دوره نیز عضو هیأت مدیره انجمن بودند.
آقای دکتر صنعتی نه تنها روانپزشک و درمانگری آگاه است بلکه مطالعات ادبی، اجتماعی و تاریخی، ایشان را به کارشناسی معتبر در این حوزه معرفی کرده و تالیف‏های ایشان در این زمینه بسیار قابل توجه و خواندنی ست.
آقای دکتر صنعتی اخیراً پس از زحمات بسیار دوره فلوشیپ رواندرمانی را در بیمارستان روزبه فعال کردند که نویددهنده آموزش رواندرمانی به مشتاقان آن در سالهای بعد خواهد بود.
دبیرعلمی این همایش آقای دکتر بابک روشنائی که در تنظیم برنامه‏های علمی تسلط بسیار از خود نشان دادند.
دبیر اجرایی این همایش آقای دکتر امیرحسین جلالی بودند که انصافاً حق کار را ادا کردند که با تلاش و احاطه مثال‏زدنی کنگره را به سامان رساندند.
جمع دیگری از همکاران عزیز در برگزاری این کنگره فعالیت و همکاری کردند، از آن جمله دکتر آرتونیان، دکتر کیانی‏دهکردی، دکتر دانشمند، دکتر نجاتی‏صفا، دکتر شیرخدا، دکتر محسنی، دکتر تات، دکتر ردائی، دکتر محمدصادقی، دکتر مظلوم، دکتر بنی هاشمی، دکتر سرایانی، دکتر میرفاضلی، دکتر کریم، دکتر سبزآبادی، دکتر خیرخواه، دکتر خیراللهی، دکتر توفیقی و خانم مهرناز میرنوش نقش مهمی در سامان دهی و برگزاری این کنگره موفق داشتند.
نکته‏ای که بعنوان خدمتگزار طولانی انجمن روانپزشکان ایران مایلم به آن اشاره کنم آن که ما روانپزشکان، روانشناسان بالینی، مددکاران اجتماعی و روان‏پرستاران بعنوان تیم درمانگران بیماران روانی بعنوان اصلاح کننده رفتارهای بیمارگونه و مرضی معرفی و تعریف شده‏ایم و شرط اصلی توفیق در این امر ارائه رفتار صحیح و سالم و منطقی و پرهیز از هرگونه رفتارهای ناصحیح است.
انجمن روانپزشکان در راه دشوار خویش دست کمک به سوی همه کسانی که آموزش معتبر و درستی در این زمینه‏ها دارند دراز می‏کند و از همکاری آنها خوشحال خواهیم شد.
دکتر احمد جلیلی
رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران
تاريخ ارسال :
۱۳۹۳/۰۸/۰۳
 بازديد : 
۵۳۶۸
کليه حقوق سايت طبق قوانين نرم افزاري متعلق به انجمن روانپزشکان ايران است.
نرم افزار آرشیو عکس و فیلم