فارسی / English
فايل ضميمه
تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای انجمن علمی روان‌پزشکان ایران
همکاران گرامی،
با خوش‌حالی متن منشور اخلاق حرفه‌ای انجمن علمی روان‌پزشکان ایران را تقدیم می‌دارم. پس از مسایلی که در یک سال گذشته در جامعه‌ی پزشکی اتفاق افتاد، مجمع عمومی انجمن‏‌های علمی گروه پزشکی و بزرگان این قوم برای رفع مشکل‏‌ها به نتایجی رسیدند که اهم آن توصیه به انجمن‏‌ها برای ایجاد و فعال کردن کمیته‏‌های اخلاق بود. خوش‌بختانه، انجمن علمی روان‏‌پزشکان ایران، از حدود ۱۰ سال پیش کمیته‌ی اخلاق را به ریاست آقای دکتر احمدعلی نوربالا تشکیل داده است و همکاران عزیز و گرامیِ ما در این کمیته، که بعداً با کمیته‌ی قانون ادغام شد، در کنار سایر فعالیت‏‌ها اقدام به تدوین منشور اخلاق حرفه‌‏ای انجمن کردند.
این کمیته در مراحلی از همکاری زنده‌یاد استاد دکتر هاراطون داویدیان و آقای دکتر رحیم آصفی برخوردار بود که به این وسیله قدر آن نعمت را یادآور می‏‌شوم.
کمیته‌ی اخلاق و قانون حدود ۷ سال، با استفاده از منابع خارجی و ایرانی، به تنظیم این سند مهم همت گماشت و متن اولیه‏‌ی آن، بعد از تدوین، در معرض نظرخواهی همکاران نیز قرار گرفت. هیأت مدیره‌ی انجمن نیز در جلسات متوالی با دقت آن را بررسی کرد و در نهایت در جلسه‏‌ی مشترک هیأت مدیره با کمیته‌ی اخلاق و قانون، در تاریخ ۹۴/۵/۱۵ تصویب شد. از این پس نیز ممکن است به نظر همکاران پیش‌نهادهایی برای تکمیل هر چه بیش‌تر آن مطرح شود که کمیته‌ی اخلاق و قانون آماده‌ی بررسی آن‏ها است.
جای آن دارد که از دوستان عزیز عضو کمیته‌ی اخلاق و قانون صمیمانه سپاس‌گزاری کنم، به خصوص از دوست و همکار عزیز جناب آقای دکتر احمدعلی نوربالا، ریاست کمیته، و آقای دکتر یدالله فرهادی که بار گران‌‏تری از آن را بر دوش داشتند. از زحمات اعضای هیأت مدیره‌‏ی انجمن و به خصوص آقای دکتر سامان توکلی، دبیر انجمن، سپاس‌گزارم. امید است که این سندِ پرارزش موردتوجه قرار گیرد و جامعه‌ی روان‏‌پزشکی با اجرای مفاد آن، بیش از پیش، اهداف آن را به اجرا گذارد.

دکتر احمد جلیلی
رییس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

متن منشور اخلاق روان‌پزشکی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در پیوند همین صفحه در دست‌رس است.
تاريخ ارسال :
۱۳۹۴/۰۵/۲۷
 بازديد : 
۲۳۷۴
کليه حقوق سايت طبق قوانين نرم افزاري متعلق به انجمن روانپزشکان ايران است.
نرم افزار آرشیو عکس و فیلم